Skolen 97 52 91 05   -   SFO 97 52 80 15   kontoret@friskoleniskive.dk

Handleplan 7. -9. kl.

Undervisningsmiljøvurdering

7. – 9.klasse

 

Område i trivselsmålingen Fokus Mål Tiltag
Social trivsel Bange for at blive til grin i skolen.  Øge trygheden i klasserne, At eleverne bliver stolte af dem de er, og tilpasse med sig selv. Energizers, samarbejdsøvelser, at man selv tør være kikset/pinlig, lege og grine,

Forslag om at placere lejrskoler i sensommeren

Faglig trivsel Hvis jeg bliver forstyrret i undervisningen, kan jeg hurtigt koncentrere mig igen.  

Få afklaret hvordan de egentlig oplever graden af forstyrrelser. Øge bevidstheden om klasserummet som fælles arbejdsrum.

 

 Klassesamtale – konfrontere dem med resultat af målingen. Hvad kan være en forstyrrelse i undervisningen, hvordan kan man komme videre.

Punkt i samtalearket til forårets skole-hjem-samtaler. 

Støtte og inspiration Medbestemmelse. Begrebsafklare ”medbestemmelse”, skabe bevidsthed om hvad medbestemmelse kan og ikke kan, og synliggøre elevmedbestemmelsen når den er der

 

 

Hvad er medbestemmelse i undervisningen?

Har du eksempler på, at der har været medbestemmelse i undervisningen?

Har du eksempler på situationer, hvor du ikke har haft medbestemmelse?

Har du nogle områder, hvor du kunne ønske dig mere medbestemmelse?

Eksempler på medbestemmelsen: Evalueringer er til, for at vi kan ændre/justere i fællesskab, planlægning af aktiviteter til fester og på lejr, skolens elevråd 

Ro og orden Hvis der er larm i klassen, kan lærerne hurtigt få skabt ro. At blive klogere på, hvordan klassen og den enkelte oplever graden af uro.

 

 

Klassesamtale med afsæt i trivselsmålingens resultater.

Punkt på forårets skole-hjem-samtaler